Färgglatt



Jag föll fullständigt pladask för den här kudden på Indiska i Umeå! Hittade den i tisdags medan jag väntade på bilen, ni minns. Egentligen hade jag tänkt köpa två - då de lägligt såldes för halva priset - men jag insåg att det skulle bli lite otympligt att gå runt med dem, så jag avvaktade och gick tillbaka för att köpa dem strax innan det var dags att bege sig till Motorcentralen. Och då hade den stora högen med kuddar krympt till bara EN. Grrr. Nåja, bättre än ingen!

Och så har jag fått en idé - naturligtvis bör jag virka en matchande pläd! Så nu har jag ett vinterprojekt - för det behövs nånstans kring 160 mormorsrutor för att göra en pläd...



Nästa sommar har jag tänkt att både pläden och kudden ska bli fina i bagarstugan hemma på Holmön. Själva "bakrummet" ska omvandlas från lagerutrymme till min egen lilla vrå av världen, nämligen! Snälla älskade pappa ska hjälpa mig att byta golv. Det har legat en plastmatta på golvet i ett par decennier med påföljd att det samlats fukt på undersidan, så bortåt hälften av golvbräderna - och ett par av de bärande åsarna - är genomruttna. Vi har slitit ut plastmattan nu i sommar, och burit ut möbler och diverse skrot (det har varit rätt proppat) - sen pysslar pappa vidare i höst och i vinter. Jag har förmanat honom att ta det lugnt och att han inte ska slita ut sig fullständigt för min skull - men han är ungefär som sitt barnbarn: full fart framåt...
Till våren/sommaren ska jag måla tak, väggar och fönster. Och inte nog med det, det ska bli en veranda också. Planen är att den ska sträcka sig längs hela framsidan.



Detta blir så bra, så bra!!

Det har inte bakats i bagarstugan sen 80-talet, och numera är skorstenen dessutom riven
- så ugnen är bara en prydnad. Men vilken prydnad sen! :)









Kommentarer
Postat av: Marie

Det blir säkert kanon! Värsta Ernstprojektet! Sommartorpet med Jenny! Du måste fota varje steg!

2011-08-08 @ 19:04:07
Postat av: Linn

Va mysigt det kommer bli i bagarstugan:) får komma förbi nästa sommar och titta!!! Gillar kudden och filten kommer att passa bra ihop med kudden.

2011-08-09 @ 18:28:37
URL: http://skargardsbloggen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det ska bli kul att "få ordning på torpet" - välkomna att inspektera till sommaren! :)

2011-08-10 @ 09:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0