Fullträff

Man ska inte lyssna på andra utan följa sin instinkt! Åtminstone när det gäller bra svampställen. För ikväll överträffade vi oss själva. Istället för att gå dit andra sagt att vi borde gå satsade vi på ett helt annat ställe - och plockade bortåt 15 kilo. Nä, jag ljuger inte. FEMTON KILO!!! Fast inte kantareller. Eller jo, vi hittade några stycken, men framför allt snubblade vi över oanade mängder blek taggsvamp. Låter kanske inte så kul men den är tydligen en förträfflig matsvamp. Varken Unni eller jag har plockat nåt annat än kantareller förut, så vi var lite osäkra på om vi verkligen hittat en ätlig svamp. Jag har nu kvalitetskontrollerat detta hos min hyresvärd som har full koll. Skönt! :)

Återstår bara att förvälla alltihop... uhu. Men å andra sidan, inte dumt att hitta i frysen sedan!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0