Lat helg

Inte har jag gjort många knop i helgen...! Tog en promenad runt Rynesåsen både igår imorse och idag, men annars har jag bara lullat på här hemma. Småfixat, sett skidskytte och handboll, lagat mat, bakat...

Och ätit middag hos Unni & EA. Gott!! :)

Förresten - EA testade oss på VG:s quiz (vi måste ju ladda inför morgondagen)
- lite otippat visade det sig att vi var bättre på kategorin tungviktsboxning än skådespel/teater...
_ _ _ _ _

Sådärja. Har fått en liten favorit i norska schlagern - Bable Fish. Får inte till att lägga in klippet
(nåt tjafs med källkoden), men kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=u-U2JuwvFv4

Fin text! :)
_ _ _ _ _

Att det är mitt i vintern hindrar inte somliga för att ge sig ut en sväng med båten...!



Aluminiumverket Alcoa (f.d. Elkem), med folkhögskolan Toppen i förgrunden:


_ _ _ _ _

Nu har regnet - och blåsten - nått Mosjøen. Det varnas för översvämning, rasfara och trafiksvårigheter det kommande dygnet på grund av stora nederbördsmängder och 4-5 plusgrader. Uhu. Kanske jag borde leta reda på en snorkel innan jag går till jobbet imorgon bitti? Ska i alla fall ta fram ett par nya broddar.
_ _ _ _ _

Dags att se sista avsnittet av Morden i Midsomer. Nej, jag har inte alls följt serien slaviskt, men sett ett avsnitt då och då och tycker det är en ganska mysig brittisk deckare. Och så minns jag ju John Nettles från Bergerac, som jag tycker nån kanal borde ta och sända i repris!! Jag och syrran var förresten på Jersey för 15 år sen, då kollade vi bland annat in polisstationen som användes vid TV-inspelningen. Ska ta och visa lite Jersey-bilder en annan dag, men det var ju långt före digitalkamerans dagar så jag måste scanna in bilderna först.

God kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0