Ond bråd död



Sådärja. Drygt en vecka in på semestern har jag äntligen hunnit läsa ut den första boken! Som var ruggigt spännande. Det är första boken i en serie, och nu är det bara att fortsätta med nummer tre i den serien, för nummer två har jag redan läst - då den också kan sägas vara nummer sju i en annan serie jag redan betat av. Förvirrande? Jo, en smula. Så här är det: först läste jag The Grant County series, där barnläkaren/obducenten Sara Linton och hennes man, poliskommissarie Jeffrey Tolliver, är huvudpersoner. Det är sex böcker i den serien. Så snubblade jag av en tillfällighet över en ny bok med samma Sara Linton, inte som huvudperson men ändå. Denna bok fokuserar istället på poliserna Will Trent och Faith Mitchell. Och efter att ha läst den upptäckte jag att det var den andra boken i raden med detta radarpar. Därför har jag läst de två första böckerna i fel ordning, och ska nu börja på den tredje. Men när jag lusläser Karin Slaughters hemsida kan det se ut som att jag missat den allra första boken med Will Trent lik förbaskat. Böckerna har dessutom vid flera tillfällen olika titlar i USA och i resten av världen. Och serierna går som sagt in i varandra. Rörigt!! Men de är väldigt, väldigt bra. En del av dem finns på svenska också, om nån har lust att prova men inte vill läsa på engelska. Själv klarade jag inte av att vänta på eventuella översättningar... :)

Och för att spä på temat ytterligare har jag sett Morden i Midsomer ikväll. Är nästan böjd att hålla med syrran och svågern - den nye Barnaby är nog så bra som den gamle! Trodde aldrig det skulle funka utan John Nettles, men tji fick jag.
_ _ _ _ _

Idag trodde vi verkligen att vi skulle få lite regn. De mörka, regntunga molnen rörde sig snabbt ut mot ön och vi förberedde med hinkar vid alla stuprör. Jo tjena. Vi fick ungefär två droppar. Undrar om det ska bli en ny knastertorr sommar där man måste oroa sig för såväl bränder som att hela potatislandet faller ihop. Alltså, det är härligt med sol och värme men vi behöver regnet också!!
_ _ _ _ _

Pappa filéade några abborrar imorse också:


_ _ _ _ _

En liten gynnare som jag mötte häromkvällen:


_ _ _ _ _

Potatislandet, som än så länge håller torkan stången:


Kommentarer
Postat av: syrran

NI HAR JU FÅTT BÅDA TUNNORNA FULLA MED VATTEN HAR JAG HÖRT ;-)

2011-07-13 @ 09:14:52
Postat av: Storasyster

Jo! Det har vi! För pappa vaknade inatt av att det drippdelidroppade, och slängde sig ut för att rädda det som räddas kunde. Nästan 400 liter!!! Medan jag låg och snarkade i bagarstugan... jag som brukar vakna av minsta ljud. Hmpf. Nästa gång? :)

2011-07-13 @ 18:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0