Nationaldagsfirande

Först av allt: GRATTIS PÅ 35-ÅRSDAGEN, ALLRAFINASTE LILLEVA!!!!



Men det är alltså inte bara lillasysters födelsedag som firas idag, utan också den norska nationaldagen. Mamma och pappa fick se barnetoget i Mosjøen innan jag körde dem till Tärnaby i eftermiddag för vidare resa hem - och jag tror de uppskattade det. De hade stora leenden på läpparna och nästan tårar i ögonen när alla fina ungar gick förbi och viftade med flaggor och ropade "Hurra for Norge!"

Fast jag tog inga bilder. Det regnade såpass att jag lämnade kameran i bilen.

På väg över fjället stannade vi vid Bjørkåselva, och pappa inspekterade forsen:





Kontrasternas land - bilderna nedan är tagna med en dryg halvtimmes mellanrum,
den första uppe på Krutfjellet och den andra längs E6:an i höjd med Trofors:





Och väl hemma igen satsar jag på en lat kväll i soffan! Ska göra ett sista ryck
med examensuppsatsen - den är nästan färdig - men det får vänta till imorgon.

God kväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0