Regnhelg

Hm. Förrförra helgen när det var sol och uppåt +20, då satt jag på jobbet och skrev uppsats. Den här helgen, när uppsatsen är inlämnad och jag kan vara ledig och bara njuta - då vaknar jag till strilregn och +5. Morr. Fast iförd fleecejacka, regnställ och sydväst gav jag mig ut på en tvåtimmars promenad i alla fall. Har tagit bilen till jobbet varenda dag under uppsatsperioden (och, om jag ska vara ärlig, även innan den startade) så jag känner mig som en riktig soffpotatis. Nu finns det inga ursäkter längre!! :)

Oväntat möte vid Åremma:



Efter hand avtog regnet, och det var till och med uppehåll en stund. Nu kommer det spridda skurar, och emellanåt är det nästan så att solen försöker titta fram. Men bara nästan. Grönt är det i alla fall - otroligt grönt för att vara i maj!!



Igår såg jag senaste Harry Potter-filmen. Eller, ja, efter ungefär halva somnade jag. Inte världens bästa betyg... har sett den andra halvan nu, och ja, jo, den är väl OK. Men antingen är den inte lika fängslande som boken eller så har jag helt enkelt vuxit ifrån fenomenet.

Planerna för helgen? Tja, om det blir uppehåll är tanken att jag ska hålla till ute på verandan och plantera om blommorna. Det börjar bli dags. I fjol blev det inte förrän i september - och dessutom hade jag då köpt en sorts jord som visade sig innehålla typ en miljon blomflugor. När det var som värst slog jag ihjäl mellan 20 och 30 flugor per dag! De satt överallt - inklusive på tandborsten. Uäck. Nu har det lugnat ner sig men fortsatt dyker det upp en och annan. Har köpt en annan sorts jord den här gången och håller tummarna...

Och så har jag tänkt mig en tur upp till TV-tornet också. Länge sen sist.
_ _ _ _ _

Jag har ju glömt att berätta! Lilleman har inte gips längre! Efter bara ett par dagar hade han sparkat det ur läge, och läkaren konstaterade att det nog var enklast att bara linda foten. Skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0