Ingen quiz-seger ikväll heller

... men vi var inte så långt ifrån. I vanlig ordning var vi ett decimerat gäng - denna gång Unni, Odd och jag. Trots att vi var få klarade vi en delad andraplats i den första rundan, bara ett poäng bakom dem som vann. Den andra rundan var svårare, då gled vi ner till mitten av fältet nånstans.

Jag har börjat lyssna på VG-listan (typ Tracks) innan quizen, då det ofta dyker upp en eller två musikfrågor kopplade till den. Den här gången var det James Morrisons tur. Rätt bra låt, tycker jag.



Förresten, visst är killen himla lik Chris Martin i Coldplay??

_ _ _ _ _

Minns inte riktigt var eller hur jag kommit över den, men jag har en DVD-box med hela den första säsongen av MacGyver. Den har stått i filmhyllan ett par år utan att jag tänkt närmare över det, men nu har jag bestämt mig för att återuppliva gamla minnen och sett ett par avsnitt - perfekt medan jag virkar, för ärligt talat: så himla noga behöver man ju inte följa med. MacGyver/Richard Dean Anderson är fortfarande precis lika charmig som jag minns honom - men storyn! Hjelpes meg. Den är tunn. Mycket tunn. Och jag hade alldeles glömt bort alla hjälplösa fruntimmer som skriker och gråter och som han får rycka ut och rädda. Tröttsamt.


_ _ _ _ _

Har fått den vanliga frågan den här tiden på året: Vad önskar du dig i födelsedagspresent?

Svaret? Ehh... vet inte. Jag har ju faktiskt typ allt jag behöver. Kan väl alltid sno ihop en lista på ett par böcker och filmer, men i övrigt vete sjutton. Ibland har jag funderat på att skaffa GPS och starta med geocaching. Kanske det vore nåt?

Och så ska det erkännas att jag är lite nyfiken på OBH Nordicas nya lilla glassmaskin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0