Vintrigt

Jojo. Jag har ju sagt att jag vill ha mycket snö när det är vinter. Nu har jag fått min vilja fram - det kom väl sisådär 20 cm igår, och lika mycket inatt/idag. Var ute och skottade till 23.15 igår kväll (fast det berodde på att jag somnade på soffan och vaknade först när syrran ringde vid 22-snåret), och idag var det bara att leta rätt på snöskyffeln när jag kom från jobbet och upprepa proceduren.



Fast om man får tro yr.no (vilket man ju egentligen inte ska) så blir det regn framåt slutet på helgen. Hmpf.
_ _ _ _ _

Äntligen är jag igång igen!! Med vad? Jo, att promenera till jobbet. Om jag bara orkar pallra mig upp i tid imorgon bitti, så blir det den första gången sen i våras som jag gått till jobbet varenda dag en hel vecka!! Att jag sen liftat med Unni eller tagit bussen hem är en helt annan sak... :)

Imorse vurpade jag tre gånger innan jag ens hunnit ner till Halsøy, och det trots att jag hade broddar. För vad hjälpte väl det när det låg en decimeter snö ovanpå det halkiga. Swoooosh!
_ _ _ _ _

Kan man kalla det en kulturell upplevelse när man krockar med Åse Kleveland i dörren till ett köpcentrum? Hur som, det gjorde jag igår! :)

(om nån undrar så var hon i Mosjøen som konferencier för en turnerande nyårskonsert)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0