Marka

Igår anordnade MVS-BIL (som är skolans idrottsförening, Mosjøen Videregående Skoles BedriftsIdrettsLag) en aktivitetsdag (eller OK, kväll - den började kl 17) på studiested Marka (gamla lantbruksskolan). Här var det hästridning, tipspromenad, fågelholkssnickring, leksakstraktorrace och inte minst - motorsågskastning! Alla var välkomna att ta med sig sina familjer, och för barnen var det förstås också en höjdare att träffa föl, kaniner, gäss, getter och andra djur. Det grillades korv och hamburgare och bjöds på glass.
 
Jag tog fasta på en av kvällens tävlingar - att ta sig till Marka på mest miljövänligt vis. Och baske mig, jag vann!! Vad jag gjorde? Jag promenerade. Direkt från jobbet på studiested Kippermoen, upp via Andåsen och genom Marka. Det är exakt 10402 steg och tog ungefär två timmar. Varmt och svettigt - det var +28,5 (i skuggan) när jag startade, och första kilometern är det uppförsbacke...
 
Sen gick jag hem efteråt också - det är åt ett annat håll, och inte fullt så långt. "Bara" 7045 steg.
 
Idag kör jag bil till jobbet... (mest för att jag fick flera begynnande skavsår, men också för att passa på att handla en del kyl- och frysvaror i eftermiddag och få hem dem snabbt, i någorlunda intakt skick).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På hemvägen fick jag uppleva ännu mer djurliv:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0