Mmm

Kolla vad vi fått av en av våra låntagare idag! :)
 

Typiskt att jag har en 5:2-dag... nåja, jag tar med mig ett par stycken hem så får jag väl äta dem till frukost imorgon! :)

Förtidsröstandet till EU-valet har inletts idag. I Piteå kan man bl.a. rösta på alla bibliotek. Det har varit en hel del strul, valmyndigheten har lyckats skriva fel öppettider på röstkorten för typ varenda filial, och inte har de gått ut med någon rättelse heller. Suck! Sen verkar röstkorten vara aningen försenade också, så här i Infjärdenområdet (där Sjulnäs bibliotek ligger) har typ ingen fått dem än. Därmed har det hittills varit en himla lugn dag för vår valförrättare som sitter här i ett hörn. Hittills (sen kl 13 när vi öppnade) har EN person röstat. Valförrättaren kom förresten en kvart innan vi öppnade, vi hann bli en smula ängsliga för att han inte skulle dyka upp alls!
 
Om jag ska rösta? Såklart. Jag menar att om man har rösträtt så har man röstplikt. Vad jag ska rösta på? Ingen aning! Men jag har ju ett par veckor på mig! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, röstplikt!

2014-05-07 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0