Shetland

Nä, Jimmy Perez ser inte alls ut som jag föreställt mig (om än inte oäven), och den omvända ordningen förvirrar. Bok tre har lagts först i serien när Ann Cleeves-böckerna nu filmatiserats, och den lilla styvdottern har plötsligt blivit tonåring. Men det är ändå klart sevärt - inte minst alla vackra naturvyer, och så den skotska dialekten! Och igenkänningsfaktorn i bl.a. Lerwick och på Bressay bidrar såklart - i år är det 10 år sen jag och Eva var där.

Har dock haft svårt för att pricka in avsnitten när de gått på TV, så jag kollar SVT Play. På jobbets iPad som jag lånat hem under förevändning att jag ju måste lära mig hur den funkar om det är låntagare som behöver vägledning.. Jaja, OK, då rör det sig väl oftast om sådant som e-böcker och nya tidningsdatabasen PressReader och inte nödvändigtvis om att kolla på TV-program... men i alla fall! :)

Jimmy Perez, BBC style:


Från vår resa - time flies...:



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0