Jobbyte

Det närmar sig... 1/5 byter jag arbetsplats och går tillbaka till Sjulnäs bibliotek. Vi är flera inom biblioteksenheten som byter jobb med varann, alla efter eget önskemål - så det kommer nog bli bra för allihopa! Inget ont om Rosvik, jag har haft det bra och Kattis är en helt fantastisk kollega - men jag saknar att ha ungarna springande på bibblan på dagarna. Skolan ligger en bit bort och eleverna kommer stort sett bara när de är inbokade på klassbesök. I Sjulnäs ligger bibblan mitt i skolan. På gott och ont förstås - som jag ser det mest gott! :-) 

Kattis går förresten i pension imorgon. Efter 47 år på bibliotek. Det ni!! Svårslaget... ;-) Vi tackar för oss med att bjuda på fika hela morgondagen (även om jag jobbar nästa vecka också).

Redan idag kom en låntagare med blommor - till Kattis, till mig, och till Beatrice som tar över min tjänst. Roligt att få! <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0