Vännäsbyhelg

I helgen var svågern ute på Holmön och jagade - och jag åkte till Vännäsby för att umgås med syrran och barnen. Mysigt! Även om moster blir ganska sliten av de små energiknippena... :)

När jag kom fram på fredagkväll var Eva och Rasmus i full gång med att skära ut en pumpalykta. Fin blev den!



Och så hann vi med lite fredagsmys, just denna kväll med popcorn och ostkrokar. Inte dumt!



Liten fröken tittar på ett av sina favoritprogram - Masja & björnen:



Kreativ Lovisa gjorde frostkonst på mosters bilrutor:





Lördag kväll var ungarna bjudna på Halloweenkalas hos sina kompisar. Cornelia upptäckte att det fanns ett spännande kryp-in-skåp i vardagsrummet... ;)



Efter en intensiv kväll med två pirater, en Hulken och två prinsessor (samt en liten plutt som inte var utklädd) som jagade varann varv på varv, spelade innebandy, byggde med klossar och satte i sig oanade mängder slisk - var det tre tröttisar vi hade med oss hem. De somnade rätt omgående... :)

Söndag startade med en kille som sa "Jag vill baka pepparkakor - nu!". Jahapp. Så då drog vi igång julbaket... även om pepparkakorna sannolikt tar slut inom en vecka. Lär bli fler bakdagar...!









På eftermiddagen fick Lovisa lust att gå till lekparken. Så då gick vi dit, hon och jag. Vi fick ha hela parken för oss själva! :)





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0