Regn

"Folk köm å tro du jer tokut", del 2! 🤪🚴‍♀️💦
Skottlandsresan blev ju inte av i år - men kanske nästa? Och eftersom jag införskaffat vad som påstås vara vattentät utrustning bör jag ju försäkra mig om att den funkar. I regn. Kollade app och radarbild, slängde mig iväg vid 6-snåret när det regnade som mest. Hade tänkt cykla fram till lunch, men då hade det varit smart att inte lämna matsäcken på köksbänken... så jag gav mig efter halva den planerade sträckan.
Nåja, det kan dras en del empiriska slutsatser ändå:
- skorna (från Treksta) började - trots GoreTex - läcka efter tre kilometer (plus att det rinner in uppifrån - skulle behöva typ damasker?)
- handskarna (varmfodrade, vattentäta arbetshandskar från Tegera) var varma och sköna i nästan en mil, sen började vattnet tränga in - när jag kom hem fick jag HÄLLA ur dem... galonhandskar nästa?!
- den vind-/vattentäta allvädersjackan (Swedemount) håller tätt. Från båda håll. Blev fort blött på insidan ärmarna, och inte var det av regnet! Fram- och bakstycket andas något bättre.
- Friluftsbyxorna (svindyra norska från Twentyfour) funkade riktigt bra! Sköna att cykla i, kändes knappt att man hade dem på sig - annars brukar ju regnbyxor alltid strama eller korva sig. Hade cykelbyxor under, de är stort sett torra.
- Cykelväskorna (Basil) höll tätt! Hade packat dem fulla med handdukar för att kolla... 😉
- Den ultralätta ryggsäcken (Sea to Summit, 110 g) höll också vad den lovade, handdukarna var helt torra.
Jaja. Dagens undersökningar avslutade! Helgens kvarvarande cykelmil företas framför TVn, upptäckte precis att det finns en ny säsong av den walesiska deckaren Hidden på TV4 Play. Perfekt! 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿🚴‍♀️👍






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0