Liten sammanfattning

Tillbaka i Sverige! Och för att sammanfatta de senaste veckorna: cykelsemester i Skottland kan absolut rekommenderas!!! ❤️🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿🚴‍♀️
+ Fantastiska vyer
+ (Stort sett) väldigt bra cykelleder som (stort sett) är väldigt bra skyltade
+ Om man har Marathondäck från Schwalbe slipper man punkteringar! 😁
+ Vänliga och hjälpsamma människor som gärna småpratar en stund ❤️
+ Otroligt väder (tja, fast det är det ju ingen garanti för... ☀️)
+ Det finns inga stora rovdjur att bekymra sig för (fast jag har sett ett par helt enorma råttor)
+ Konditionsträning deluxe 😂

Dock, en del saker är det bra att tänka på:
- Det är rätt långt mellan de offentliga toaletterna, åtminstone med cykelmått mätt (om vi säger så här: jag är glad att jag tog med mig en toarulle...)
- Färjetidtabellerna (i alla fall CalMac Ferries) är en smula opålitliga
- Uppförsbackarna är alltid fler och längre än de ser ut att vara på kartan
- Om det är semester man är ute efter ska man inte cykla så många mil per dag, om det är cyklingen som är själva målet med resan funkar det utmärkt 😁
- När man cyklar ensam är det en logistisk utmaning att hålla koll på cykel och packning när man ska handla/äta/gå på toa etc. Ingen större fara på små orter, men lite stressande i städer
- Vänstertrafiken och avsaknaden av vägrenar är ingen optimal kombo för en högertrafikpräglad hjärna ➡️⬅️
- Myggorna... fast mitt medhavda myggmedel funkade riktigt bra 🦟🦟🦟
Nå. Eventuella minus och utmaningar brukar rätt snabbt falla i glömska - kvar är alla fantastiska minnen! ❤️ Och två miljoner bilder - det är ett under att min mobiltelefon inte sprängts av dem alla... 😁

Hejdå Edinburgh. Hejdå Skottland. Jag kommer gärna tillbaka!! 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

#fyrafantastiskaveckor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0