Ut mot havet

Dagens etapp: Fort William-Oban, 84 km.
Alltså, den sista milen var jobbigare än alla andra tillsammans. Hyfsat lättcyklat, långa sträckor längs vattnet, men sista biten gör cykelleden en båge inåt land. Och där är banprofilen som en EKG-kurva... på smal bilväg där man måste stanna för möte, och jag fick möte i VARJE nerförsbacke och fick bromsa in. Pfft. 😠 Frånsett det: hysteriskt vackra vyer, hela vägen!! ❤️❤️❤️ 
Startade med samma cykelfärja som igår, sen ytterligare en färja några mil senare. Pyttebåt nr 2 ersätter bilfärja till många lokalbors stora förtret... och det kan man ju hålla med om, att den är ett nerköp! 🤔
Här i Oban bor jag på vandrarhem lokaliserat i gammalt viktorianskt hus vid strandkanten, skulle gärna sitta ute på en bänk hela kvällen och se solen gå ned - men imorgon står expeditionens längsta etapp på programmet. Tyvärr. Skulle ju egentligen ha en lugn dag i Oban och ta en 4-timmars färjetur mellan öarna ner till Islay på kvällen. Men då färjan blev inställd måste jag istället trampa ner till Kennacraig och ta båt därifrån. Har biljett till sista avgång 18.15, har ingen aning om hur vägen ser ut då jag inte har cykelkarta för den här delen - så jag tänker starta kräktidigt för att ha gott om tid...


Ben Nevis dold i dimman igen... 


Nä. Ingen översvämning här just nu...



Pyttebåt nr 2!


"Narrower than it should be" - you don't say!?







Smart idé även om just den här rullen med påsar var tom.


Ehh... tycker nog skylten borde sitta längst upp i backen INNAN det är nästan hopplöst att få stopp!! 

En skog av rhododendron!! 🌸🌸🌸🌸

Castle Stalker

Ännu ett rhododendronträd...


Fel färg på skyltarna! Missade dem... 🙈



Framme i Oban... 

... vackert! Och t-shirtväder idag med!




Laddar för morgondagen...

Vandrarhemmet längst till höger i bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0