Cykelstrul

Det går inte alltid som man tänkt sig. Cykelfirman jag haft kontakt med - som sagt "no worries, we should have something when you arrive" - har inte en enda hybridcykel tillgänglig just nu, varken ny eller begagnad! Och överhuvudtaget inget i min prisklass.
Så för en dryg tusenlapp mer än jag tänkt blir det en begagnad långfärdscykel med bockstyre (!) och utan möjlighet att montera cykelkorg. Och ingen fotbroms ("none of our bikes have that"). Har provcyklat två vändor i en intilliggande park, och de har justerat sadel och styre. Största utmaningen är att över huvud taget komma upp på den - det är en herrcykel... 🙄 Måste hålla i mig i nåt för att hålla balansen när jag ska slänga över benet - ser antagligen inte klok ut. Killen som hjälpte mig såg rätt chockad ut när jag sa att jag ska cykla 100 mil. "I have faith in you" sa han och försökte tappert se ut som att han faktiskt menade det... 😝
De ska förresten montera Marathon-däck som anses vara det allra bästa för att undvika punktering (men fan vet, det är trots allt mig det handlar om). Hämtar upp hojen imorgon förmiddag - och sen bär det av. Håll tummarna...!! 🤪
Dagen har för övrigt ägnats åt att vandra kors och tvärs i stan. Säkert ett par mil - möjligen inte det smartaste för fotleden som nu värker rejält. 
Fascinerande med alla stora stenbyggnader när man själv är mest van med små trähus... 😊









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0