Lååång dag

Dagens etapp: Glasgow-Callander, 95 km.
Först: i morse mötte jag en kändis! Även om jag inte visste vem hon var (förrän efteråt när jag googlade). Organisten/körledaren Gail Archer är ute på Europa-turné och hade ett framträdande i University Memorial Chapel idag. Och på Sandyford Hotel har de så snävt om tid för frukost att alla kommer ner samtidigt och får trängas - så vi satt vid samma lilla bord. Kan meddela att hon var trevlig! 😊
Cyklingen då? Jotack, jag känner att jag lever. Nu gör det ont även på de ställen som inte gjorde ont igår... 😝 Jag visste att underlaget skulle vara dåligt en längre sträcka, det står på cykelkartan (tänk typ krossgrus = punka waiting to happen) - men att styra cykeln upp till 250 m.ö.h. och sen styra den det mesta av sträckan ner också (totalt bortåt 13 km) - det känns i armarna! 
Gjorde en avstickare till Dumbarton i förmiddags och fick hjälp att justera bromsarna på cykeln. Sen en annan avstickare för att leta rätt på en slottsruin, Buchanan Castle. Google Maps lyckades återigen luras och tog mig dit på en omväg som innefattade både kostig och sväng förbi en golfbana - där en kille bromsade in bilen, vevade ner rutan och frågade "are you lost"? Tja, med reflexväst, packning och vild blick såg jag nog inte ut som den genomsnittliga golfspelaren... 😂
För att sammanfatta dagen: otroligt vackra vyer! ❤️ Och sol! ☀️ Och trevliga människor - småpratat lite här och där (och blivit tagen för holländare). Killen som fixade cykeln var dock komplett omöjlig att förstå... 😉 
Nu ryggläge i säng på hotell där mitt rum - såklart - ligger rakt ovanför baren. Misstänker dock att jag kommer sova som en klubbad hur mycket de än väsnas! 😝

Superfina målningar under en av broarna i höjd med Dumbarton om jag minns rätt.


Helt OK att cykelleden bitvis går längs bilvägar när de ser ut så här!


Nähä!? Kliva av!? Finns liksom inte nåt alternativ när det är så smalt att styret nästan fastnar...

Tur att jag inte är höjdrädd!



Buchanan Castle. Väl dolt... 🤔


Cykelleden korsade West Highland Way.




Passerade flera mysiga samhällen. Här Gartmore.

Läckra farthinder vid utfart till korsade bilväg!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0