Lyxproblem

... kan man kanske kalla det. Istället för att fundera på vad jag ska äta till middag har jag de senaste dagarna funderat på vad jag inte ska äta. Tog upp piggsopp ur frysen redan igår morse med planen att göra svamppizza till middag. Men så kom en av restaurangeleverna med en fiskgratäng: "Vill du ha, Jenny? Den blev över..." sa hon, och jag svarade såklart ja. Så det blev gratäng till middag. Det var ganska mycket, så hälften frös jag in. För nu ikväll gjorde jag den där pizzan - kunde ju inte låta svampen förfaras. Men samtidigt fick jag fiskkakor med potatis och kål av bespisningspersonalen: "Det blev visst lite rester, vill du ha?" Hehe. Jo då! Så då får det väl bli fiskkakor till middag imorgon. Och så får jag frysa in det som är kvar av pizzan (typ tre middagar). Bra att hitta en annan gång! :)


Fiskekaker
_ _ _ _ _

Jag har köpt läckraste dörrmattan:



Visst är det häftig?! 
_ _ _ _ _

Nu ska jag se Hodejegerne. Har precis lyssnat klart på boken - läckert hopsnickrad historia, men det är hårdkokt och brutalt så det förslår. Misstänker att en del scener kommer vara rätt magstarka, i alla fall om filmen följer boken. Vet inte hur smart det är att se filmversionen när man har boken så färskt i minne, men jag provar. Rapport kommer.

Älskar min digispiller, förresten - liten, lätt och enkel! Flaskepost fra P tog väl fyra dagar ungefär, Hodejegerne inte mer än två. Lyssnar när jag går till jobbet, när jag tar bussen hem, medan jag lagar mat, tar i och ur tvättmaskinen, virkar... ja, ni fattar. Stort sett hela tiden! Nu är jag igång med Johan Theorins Skumringstimen (eller vänta, den heter kanske Skumtimmen på svenska?). Har läst den förut men det var ett tag sen. Dessutom ingår bok 2, Nattefokk, på samma digikort, så då ska det väl räcka över helgen i alla fall... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0