Första turen i Mosjøen

Igår kväll gjorde jag en liten cykeltur runt i Mosjøen - eller, så liten var den inte - blev nog närmare 1,5 mil! Bestämde mig för att kolla in Kulstadlia, den del av stan där jag ska bo från 1/9. Brant, svettigt - men väldigt vacker utsikt (den som vill kan titta på ett av mina första inlägg - bilden över Mosjøen är tagen från ungefär den plats där jag ska bo). Tog förstås några kort längs vägen (minneskortet till kameran är redan proppfullt, måste nog företa en utrensning...):

image67

image68

image104

Och här några bilder från campingen - jag har ingen anledning att klaga på mitt boende!
Nu blir det inga fler inlägg idag, ska gå hem och slappa en stund, sen är jag inviterad till en av rektorerna på middag. Förresten, tydligen är det tradition här på skolan att de nyanställda skall ordna en fest och bjuda alla kollegor på middag. Snart kallas vi till ett första möte. Hu! Hoppas jag kan komma undan med att fixa kaka till kaffet (biskvier? jag har med mig mandelmassa), för matlagning är inte min starka sida!

image70

image72

Kommentarer
Postat av: Morsan & Fislisan

Tjenare! Vi tycker det ser väldigt trevligt ut, kommer och hälsar på så fort vi hinner ;-) Kramar

2007-08-18 @ 20:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0