Omgivningarna

I helgen var jag på biltur til Sandnessjøen/Tjøtta (lördag) och på cykel-/fottur till TV-tornet på Dolstadåsen (söndag). Bara att konstatera: det är otroligt vackra omgivningar! Tjøtta är, om jag fattat rätt, ena ändpunkten på Sagavägen (den andra är såklart Örnsköldsvik). Det var härligt att komma ut till havet, även om det var grått och disigt och jag inte såg så mycket av Atlanten som jag hoppats. Får göra en ny tur nån dag när det är klart väder. Hurtigruten lade ut från hamnen i Sandnessjøen precis när jag kom dit. Hann dock inte se om det var M/S Midnatsol... :)

Utsikten från Dolstadåsen går inte av för hackor. Jag som tycker att Kulstadlia, dit jag ju ska flytta, ligger brant och högt - icke! Från Dolstadåsen ser Kulstadlia på sin höjd ut som en liten kulle. Jag konstaterade återigen att min kondition inte är kompatibel med terrängen. Svettades rejält och flåsade som ett mindre tröskverk innan jag kom upp på toppen. Men det var det värt!

Dessvärre verkar datorn här på jobbet ha fått spunk och hänger sig så fort jag försöker koppla in digitalkameran. Jag har inte haft tid att skaffa en egen dator än, men det är på gång. Och då ska ni få se på bilder!

PS. Förresten, vet ni vad? Att jobba heltid här innebär 37,5 timme/vecka, och då äter man dessutom lunch på arbetstid. Jag jobbar 08.00-15.30, sen kan jag gå hem! Tänk så mycket fritid jag får... :) Då ska det nog bli läge att bättra på konditionen när jag fortsätter se mig omkring!


Kommentarer
Postat av: Lillrumpan

FUSK! (arbetstiderna alltså ;-) )

2007-08-20 @ 21:41:51
Postat av: Marie

"Jag konstaterade återigen att min kondition inte är kompatibel med terrängen." Vilken underbar mening! Den får du MVG på! Snyggt och fyndigt!

2007-08-24 @ 18:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0