På plats i Mosjøen!

Resan gick bra, men många vägarbeten längs Sagavägen gjorde att det tog lite längre tid än beräknat. Kom fram vid 21-tiden igår kväll och installerade mig på campingen. Nu har jag precis gjort min första arbetsdag här på Vefsn videregående skole - mest allmän information från skolledningen. Jag har kvitterat ut nyckel och passerkort och sitter i bibblan och undrar hur det här ska gå... :) Imorgon ska tjejen som haft min tjänst visa mig det praktiska, sen jobbar även en assistent på 30% i biblioteket. Kan vara skönt att ha någon att rådfråga!

På det stora hela känns det rätt bra. Folk verkar jättetrevliga och jag känner mig välkommen. Fast det lär säkert ta ett tag att bli varm i kläderna.

Nu ska jag gå in till centrum, uppsöka folkbokföringen och se till att jag blir skriven här i landet!

Kommentarer
Postat av: Hélène Strömmer

Hej Jenny!
Kul att läsa om dina första steg in i det nya. Jag såg din bil med cykel lastad bakpå - en sådan resa gjorde du bra! Spännande med det nya jobbet. Lycka till! Här gör vi också tappra försök att komma in i jobbet. Måndag morgon svenskkonferens utan dig ...
Kram Hélène

2007-08-17 @ 08:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0