Skolan

Bara att inse - jag jobbar i en skokartong! :)  Nejdå, så illa är det förstås inte, men skolan har väl inte direkt något prisvinnande yttre. Cyklade runt byggnaden häromkvällen och insåg det jag misstänkt några dagar - biblioteket ligger på baksidan... jag har undrat när jag kommit till jobbet varför det är så förtvivlat dåligt skyltat vid infarten, man kan ju missa skolan helt och hållet - men det beror alltså på att jag kommit in på bakgården... jahapp, så har man lärt sig nåt nytt igen!

Förresten, angående skyltning: det är rätt dåligt överlag. Jag har cyklat fel flera gånger redan, trots att jag har karta och att stan är liten. Många gator har inga gatuskyltar ens en gång! Trodde jag. Fick det förklarat för mig idag: det sitter bara en skylt där gatan börjar - så kommer du in på gatan någon annanstans än i början så får du gissa dig till var du är. På det viset. Ytterligare en kunskap att ta med sig... :)

Baksidan (biblioteket ligger i nedre plan, några av fönstren syns, de andra är dolda bakom björkarna):

image80

Framsidan (som ärligt talat inte skiljer sig så mycket från baksidan...):

image81

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0