Here we go again...

Så var det dags för väderomslag igen.

Igår: -8
Idag: +3

Fördel: det kom lite snö inatt som har kladdat fast på isen = det är inte särskilt halt längre.
Nackdel: snön har övergått i regn. Jag impregnerade min jacka förra veckan och när jag gick till jobbet fick jag möjlighet att testa hur vattenavvisande den blev. Nästan inte alls... jag såg ut som en dränkt katt när jag kom fram (obetänksamt nog hade jag gympaskor dessutom, så jag fick öppna ett fönster, sträcka mig ut och vrida ur sockarna...). Tur att jag släpat hit stora delar av min garderob, nu har jag bytt om och hängt alla blöta kläder på tork i magasinet! :)

En av eleverna har hört att det ska bli mellan fem och tio plusgrader nästa vecka. Stön.

Och det säger jag bara, om det ösregnar när jag ska hem i eftermiddag så tar jag bussen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0