Jullov!

Nu är jag på plats i Sävar. Å, så mysigt att träffa mamma, pappa och syrran!
Vi har haft paketöppning ikväll - nä, inte julklappar utan försenad pensionsuppvaktning (mamma), försenad farsdagsuppvaktning (pappa) och försenad födelsedagsuppvaktning (mig). Så nu är vi ikapp innan julafton... :)

Resan: hade inte behövt oroa mig för väglaget... ingen halka alls, och vinterväglag bara mellan Storuman och Granö, ungefär. Resan tog 7,5 timmar precis som senast - jag hade nog trott att det skulle ta längre tid med tanke på att det blev mörkerkörning så stor del av vägen, men icke. Och inte en enda älg såg jag!

Startade från jobbet strax före 14, efter traditionell julavslutning med avtackningar, tal, kaffe och tårta. Och vilken tårta sen:


Att ge sig ut och köra 53 mil på årets mörkaste dag är kanske lite dålig tajming... och ännu mörkare blir det ju när det dessutom är grått och regnigt. Fast när jag närmade mig Västerbottenskusten blev det månljust och stjärnklart. Vackert! Även om det nästan inte är nån snö här (heller). Jag hann lyssna på en hel CD-bok längs vägen, del två i Phenomena-serien av Ruben Eliassen. Skulle haft med mig del tre också... fast jag får väl lyssna på nåt annat när jag kör tillbaka! :)

image417

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Godt å høre du kom vel frem. Men ingen bilder av badeengelen? ha-ha Fruen holdt på å dø av latter da jeg kom hjem og dro på meg kostymet.
God Jul til deg og dine.

2007-12-22 @ 00:29:21
Postat av: Jenny

Bildet jeg tok ble altfor dårlig, men kollegan din har lovet meg å sende et av bildene sine... men det kommer bare på nett hvis du sier OK! Jeg syns du var veldig søt i dressen, jeg.. :)
God jul!

2007-12-22 @ 20:33:43
Postat av: Tor Audun

Jeg er sporty nok til å la deg legge ut bildet, ingen fare.

2007-12-22 @ 23:06:34
Postat av: Jenny

OK! Men da klarer jeg ikke å vente - nå har jeg lagt ut bildet mitt, det er litt for mørkt men en ser jo i hvert fall den kjekke typen med baderingen! :) Du, det hadde vært et perfekt antrekk på bli kjent-festen...

2007-12-22 @ 23:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0