Pepparkaksbak

image394

Pyttsan! Vad hände med mina fina föresatser? "Gå till och från jobbet alla dagar fram till lovet"? Det sprack per omgående... jag tog bussen hem från stan idag. Och himmel så skönt det var att slippa gå! Faktiskt har jag inte avprovat lokaltrafiken här i Mosjøen tidigare - men det här var nog inte sista gången...

Och jag skulle ju hem och baka pepparkakor... duger det som svepskäl, tro? :)

Men jag gick i alla fall till jobbet imorse (6 km på ett ungefär) och in till centrum efteråt (och det är väl 1 km i runda slängar) så det blev ju en bit ändå. Imorgon har jag inget kakbak att skylla på så då blir det väl till att traska båda vägarna igen.
Och egentligen borde jag ju ta alla chanser att knata uppför backen från Halsøy och hem - syrran läste nånstans att man får "fast rumpa" av att gå i motlut. Men fan tro't. Antingen är det nonsens eller så tillhör jag den statistiska felmarginalen, för jag märker då ingen skillnad alls. Suck.

   

image393

Kommentarer
Postat av: Marie

Snart kan du öppna bageri och fylla ut den norska "deltiden", dvs. timmarna mellan 15.30-17.30. ;)

2007-12-12 @ 22:15:31
Postat av: Tor Audun

Baksten kan også med fordel legges ut på personalrommet. he-he

2007-12-12 @ 23:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0