Mera snö

Vintern är tillbaka - med besked! Snön har vräkt ner i stort sett hela dagen och jag är förstås nöjd om det inte vore för att jag obetänksamt nog har lågskor idag... lär bli plaskblöt innan jag är hemma. Men det kan jag ta! :)

 

Här på jobbet har en av vaktmästarna målat (ännu) en vägg och monterat vår nya DVD-hylla, och även om jag egentligen bestämt mig för att inte jobba över idag, så blir jag nog kvar en stund för att fixa med filmerna. Kan inte vänta med att se hur det kommer ta sig ut... Förresten är det en och annan som konstaterat att jag verkar bra på att sätta vaktmästarna i arbete. Jo. Jag har många års erfarenhet från Parkskolan! :)



I helgen har jag tänkt baka lussekatter - mamma har skickat saffran från Sverige. Sist jag bodde i Norge var saffranet tre gånger dyrare här än hemma, och skam till sägandes har jag utgått från att det fortfarande är så - jag har inte ens kollat. Typiskt om det nu skulle visa sig att det är tvärtom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0