Storm!

Jösses! Som det har stormat idag! Tur att jag inte tog cykeln till jobbet, jag hade aldrig kommit fram. Bilen krängde i vinden och det var båda händerna på ratten som gällde. Hörde av en kollega att hon var orolig när hon körde till jobbet p.g.a. all bråte som kunde komma flygande (typ soptunnor...) - ärligt talat, det tänkte jag aldrig på. Och lika bra var nog det...

Imorgon har vi personalfest! Som de nyanställda arrangerar. Vilket innebär att jag är med i festkommittén. Vi har valt "charter" som tema, och väntar oss att folk dyker upp i bikini, solbrillor och simfötter... :) Kan väl passa bra att drömma sig bort nu när vädret är så ruskigt. Vi har planerat några små upptåg (men inget märkvärdigt) - rapport kommer, så får ni bl.a. höra vad kollegorna tyckte om mitt svenska bidrag till stämningen!

Snön har dragit sig en bit upp på fjällsidorna igen, men det ska visst bli kallare i slutet av helgen (tillfälligt). Antar att jag får vänja mig vid detta jojo-väder, jag som helst vill ha en lång, kall och snörik vinter. Men bara det är vitt ute den 26:e så ska jag inte klaga... :)

Soluppgången igår morse - det är TV-tornet på Dolstadåsen som skymtar mellan träden:

image285


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0