Vilket vinterlandskap!

Tänk, det är så vackert att man nästan dånar. Sådana här dagar måste man bara ut på tur! Jag tejpade fötterna med Compeed och Leukofix (=skavsårsplåster, för er lyckliga själar som aldrig haft bruk för sådant) och sen bar det av. Ner från Kulstadlia, upp på Dolstadåsen. Det var plogat hela vägen upp till TV-tornet (jag skulle inte vilja köra den plogbilen...) - och hade jag bara haft varmare kläder med mig hade jag nog suttit däruppe än! Det är, så långt, min absoluta favoritplats här i Vefsn.

Med min välbekanta obeslutsamhet har jag inte klarat att bara välja ut ett par bilder - så här kommer en hel drös...:

       
     
     
     
     
     
       
   

image345

Vet ni vad, om jag fortsätter gå på jobb och tur i den här takten kommer jag att ha tillryggalagt sträckan Mosjøen-Sävar lagom till jul! Fast det tror jag inte min krånglande fot godkänner, den protesterar å det bestämdaste när jag går för långt. Nåja, jag får väl ta en fridag emellanåt så att den får vila. Igår var jag faktiskt ute och luftade bilen, inhandlade sopkvast och en del annat som jag inte hade lust att släpa uppför backen till fots. Det spösnöade hela dagen, och vad det verkar så är snöröjning något som fungerar bättre hemma. Det var rent läskigt att köra, både moddigt och spårigt. Till snöröjarnas försvar skall dock anföras att det inte kan vara det lättaste att hålla vägarna snöfria här; det är brant, kurvigt och trångt nästan överallt!

Kommentarer
Postat av: sara

Åh,va fint!:)

2007-11-11 @ 16:56:21
URL: http://alltomsara.blogg.se
Postat av: Alex

Fina bilder :)

2007-11-11 @ 17:05:20
URL: http://aleqz.blogg.se
Postat av: Tor Audun

Så fint vi har det i Mosjøen. (",)

2007-11-11 @ 18:19:19
Postat av: Eva

Fint!
Och mer snö än här i Stockholm...

2007-11-14 @ 13:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0