Grått, grått...

Idag har det varit milt (+9) och grått med regnskurar - snön på Øyfjellet smälter och rinner i bäckar ner längs fjällsidan:



Jag hade planer om att gå en tur, men när nu vädret inte inbjöd till friluftsaktiviteter (i alla fall enligt mitt sätt att se - norrmännen tycker antagligen att jag är en vekling och en gnällmaja...) så gick jag till jobbet istället! Förra veckans läslustprojekt (som väl gick hyfsat om än inte strålande) har gjort att allt annat halkat efter. Några timmar i lugn och ro och jag fick undan en hel del. Och promenaden t/r Kulstadlia är ungefär 12,5 km så lite motion fick jag även om jag inte vandrade upp på någon fjälltopp! :)
PS. Det ligger ett svenskregistrerat fartyg vid kaj vid Elkem Aluminium:   

PS.2. Pappa har fixat en hylla åt mig - så nu har jag äntligen stuvat undan kaffebryggaren, Marie! :)    (... men den är lätt att plocka fram när du kommer hit...)



PS.3. Dagens språklektion (såhär inför Halloween): gissa vad pumpa heter på norska? Gresskar!
Och så måste jag bara tala om vad portfölj kallas här - himla bra beskrivning: stresskoffert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0