Mycket väder...

Snabba kast - imorse när jag satte mig för att äta frukost var det +2,8 och ösregn. Innan jag ätit upp flingorna var det en minusgrad och marken hux flux täckt av snö... Tur att jag fick hjälp med vinterdäcken igår!!

Utsikt från Kulstadlia kl. 07.45:

Øyfjellet sett från Vefsn videregående skole:

Nere på "marknivå" har nederbörden dock kommit som regn. På tvärs. Full storm. Ni skulle sett de vita gässen på fjorden - jag blev sjösjuk vid blotta anblicken!

Nu ska jag äntligen packa upp efter Sverigeresan - det ligger en hel hög med grejer på mitt sovrumsgolv. Jag fyllde bilen med kläder, stolar, julpynt (!) och en del annat som fått mellanlanda i källaren hos mamma och pappa. Allt fick inte plats när jag körde flyttlasset, nämligen...


image258 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0