Höst

Hösten är på gång, det märks. Regigt, grått och mörkare på kvällen. Samtidigt som träden håller på att skifta färg - och i denna vrå av världen gör de det uppifrån och ner. Jo, det är säkert! Om man tittar upp på Øyfjellet ser man att det börjat slå om till gulorange längst upp - men fortfarande är alldeles grönt längre ner. Rätt häftigt!



Jag kämpar på med cykeln till jobbet - det går bra dit men varenda eftermiddag ångrar jag mig på väg hem när backen tornar upp sig... fast sen är jag rätt nöjd med mig själv när jag flåsat ända upp!

Apropå jobbet (OK, långsökt koppling...) - så här ser aulan/kafeterian/matsalen ut (ingång till biblioteket till vänster om scenen):



Har jag nämnt att de gröna väggarna i bibblan snart är ett minne blott? I och med att vi bad vaktmästarna ta bort tvättstället som vi inte ansåg oss ha den minsta nytta av så blev det märken på den gröna väggen, men det gick inte att måla över med grön färg för någon sådan finns inte kvar. Varpå de bestämde sig för att måla om HELA väggen - i caffe latte! Och av bara farten har de tagit nästa vägg också - vilket innebär att det stora rummet har två (snart tre) caffe latte-färgade väggar och två (snart bara en) ljusgul (jo, för vi har haft ett käckt gulgrönt bibliotek - vilket blev för mycket t.o.m. för mig fast jag borde glädjas åt en färgsättning i sann Björklöven-anda...). Det blir jättefint! Inne i läsesalen får vi dock leva med den gröna färgen ett tag till... Sen har vi stora planer på utställningsytor, ny möbel till DVD-filmer som snart också kompletteras med musik-CD samt en rejäl genomgång av bokbeståndet. Kommer finnas jobb så det räcker ett bra tag framöver... och imorgon ska jag hålla mitt livs första biblioteksintrodution på norska - så jag bör nog ägna en stund åt att fundera över vad jag ska säga. Hejdå! :)

Kommentarer
Postat av: Mors lilla Bitte, lille Örjan & Media Crew

Saknar dig och har med spänning läst dina funderingar om blåbär och björnar. Vi ska testa din tes på våra elever. De kommer att vara de första Medieeleverna som plockar blåbär i stället för att studera Foto, Multimedia, Rörlig Bild etc etc. Någon gång ska vara den första...

2007-09-11 @ 13:39:48
Postat av: Jenny

Hm. Av nån underlig anledning misstänker jag att medieeleverna knappast kommer uppskatta blåbärsplockning som alternativ till den traditionella kursplanen...! :)

2007-09-11 @ 20:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0