Köra med släpvagn del 2

Nu är hela mitt bohag på plats i Mosjøen!! Nåja, nästan. Fick inte plats med allt i släpet så jag lämnade en del hos mamma och pappa... Och så tog det mycket längre tid att lasta alltihop än jag hade räknat med så jag kom inte iväg förrän igår morse - skulle åkt lördag eftermiddag. Vilket i sin tur ledde till att syrran avstod från att följa med - hon skulle åkt tillbaka med bussen från Mo i Rana imorse vid 6-tiden så det hade bara blivit att vända i dörren (jag var inte framme förrän vid 19-tiden igår kväll).
 
Hela denna flytt hade aldrig gått att genomföra utan mamma och Eva, de har städat och packat i flera dagar. Tack TACK TACK!!! Lovar bjuda på brakmiddag när ni kommer och hälsar på!!! (bara jag hinner köpa en spis innan dess...)

Jag misstänker att jag hade alltför mycket last - eller att min bil är alltför lätt - i alla fall var det väääldigt tungt att köra över fjället! Så när jag kom till Kulstadlia hakade jag av släpet vid infarten till bostadsområdet - för det är rätt brant. Tänkte lasta över grejerna i bilen och köra fram och tillbaka till Hubrovegen. Men vips så erbjöd sig hyresvärden att köra upp släpet med sin egen bil och sen hjälpte hela hans familj mig att bära in allt i lägenheten. Himla snällt!!!

Min bostad ser än så länge mest ut som Jerusalems förstöring, men ni ska ändå få se några bilder. Stället har potential!  :)

Vardagsrum  -  kök  -  sovrum:



Och så UTSIKTEN:
image108

Kommentarer
Postat av: Marie

Det kommer att bli bra det där! Vilken maffig utsikt! Du har bytt upp dig!

2007-09-03 @ 17:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0