På cykeltur

Igår sken solen en stund på förmiddagen! (se där, nu kommenterar jag vädret igen...) Innan jag kom iväg på min planerade cykeltur hade det dock mulnat på, men inget regn. Jag cyklade till ett ställe som heter Rossvoll - man följer en liten grusväg som slingrar sig fram mellan järnvägen och älven. Jättemysig!

Imorgon åker jag med tåget norrut klockan 04.58 (gäääsp!) - ska på ett tre dagar långt biblioteksmöte för gymnasiebibliotekarier i Nordland. I Sulitjelma. Och bo på spa-hotell! Programmet kom häromdagen, det blir fullt upp med föreläsningar, diskussioner, nyheter vad gäller katalogsystemet, genomgång av den strategiska planen för gymnasiebibliotek i Nordland som gäller 2007-2010 mm.mm. Ska bli kul att träffa de andra, tydligen är vi flera som är relativt nyanställda. Och vi ska nog hinna njuta lite av hotelltillvaron också... :)

Återkommer med rapport från Sulis framåt helgen. Ha det!




image163

Kommentarer
Postat av: Marie

Du bor ju bara för fint! Otrolig natur! Min bror var på sådan konferes i Åre med Ernst & Young när vi andra var i Danmark och han var helt slut pga föreläsningar - om CHOKLAD... Sedan hade han suttit i bastun också. Mycket ansträngande. Du ska se att du får något liknande. Njut av trippen!

2007-09-24 @ 18:42:50
Postat av: Per

Underbart vackra bilder som vanligt!
Sulitjelma hade jag som start- och målpunkt för en större fjällvandring sommaren 1977 till Padjelanta bl.a. Fram till 1972 fanns det ingen landsvägsförbindelse till gruvsamhället Sulitjelma, men väl järnväg. Den nuvarande landsvägen är byggd på banvallen och använder dess tunnlar.

2007-09-25 @ 10:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0