Snart dags för långkalsonger

Brrr! Det var bara två grader varmt när jag cyklade till jobbet imorse. Men solen sken! Det har varit en jättefin dag med sol och blå himmel, bara att hoppas att det håller i sig.

Morgondimman ligger tät över centrum:



Och så snötäckta fjäll i fjärran... det är rätt storstilat här!

image145

Vad ser jag mer på min färd till och från jobbet? Jo, Dolstad kirke och TV-tornet, bland annat!



Här är det jag INTE gillar med Øyfjellet: att stora delar av stan hamnar i dess skugga. De som bor på den här sluttningen skulle haft sol hela eftermiddagen och kvällen om det inte vore för fjället. Nu är det istället så att skuggan kommer krypande vid 17.30, sådär (det var då jag cyklade förbi i alla fall...). Kjempetrist! Tur att jag bor i Kulstadlia, det ligger så högt - och en bit från fjället - att solen visst ska orka lysa på mig till och med på julafton! :)

image149

Kommentarer
Postat av: Marie

Men Jenny, på julafton är du väl i Sävar, eller?

2007-09-19 @ 22:23:37
Postat av: Jenny

Märk inte ord! Såklart jag är i Sverige då! :)

2007-09-20 @ 14:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0