Tveksam självdisciplin...

Tog bilen till jobbet idag igen... men nu är det sista dagen som jag har en vettig ursäkt! Får nämligen hemleverans (och installation) av gårdagens inköp vid 16-tiden i eftermiddag och ska jag cykla så hinner jag inte hem. Det blev kyl/frysskåp av märket Whirlpool (fick 1000:- rabatt för det var ett skrapmärke på ena sidan, men vad gör väl det?), spis av märket Goranje (tror jag det var... i alla fall med marknadens största ugn - bra för mig som bakar! - samt självrengörande, tro det den som vill...) och så en tvättmaskin (Electrolux) med 1400 varvs centrifugering samt snabb/sparprogram och möjlighet att skjuta fram starttiden. Datorn (Fujitsu Siemens) tog jag med mig hem redan igår men jag gjorde inte ens ett försök att få igång den utan ägnade mig åt att skruva ihop bokhyllor samt sängen (så nu behöver jag inte sova på madrass på köksgolvet längre). Och skrivaren var nog en Epsom. För den som mot förmodan är intresserad! :)

Förresten - om jag saknar Sverige kan jag trösta mig med att jag har en duschkabin från IFÖ i Bromölla, toalett från Gustavsberg, innedörrar från Glommersträsk Snickeri samt SVT1, SVT2 och TV4 på TV:n!

Löfte inför morgondagen: då SKA jag lämna bilen hemma! Om det så spöregnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0