En byväg om våren

Bra väder på Kvarken idag!



image838

Vi hade med oss rätt mycket grejer, jag och mamma. Hon flyttar ut till ön om några veckor, så när jag nu kom med bilen passade hon på att få hjälp med att frakta ner en del saker till Norrfjärden. Dessutom hade vi med oss ett hörnskåp från Malå. Väl framme i Byviken fick vi efter en del knixande in allting i pappas bil - med undantag för fröken Johansson... Så jag gick hem (inte mig emot, dock!). Fin vårkväll, om än inte särskilt varm. Syrran ringde - nu är hon hos vår kusin med fru i Halland. Och vad gjorde de? Jo, grillade såklart! Men vet ni vad - det grillas även här på ön!! Jag gick förbi en entusiast som minsann bestämt sig att grillsäsongen börjat även här i norr!

image839



image844

Med i packningen fanns också den bärbara datorn, och eftersom jag räknas som något av familjens dataexpert (ähum... här skakar en och annan medlidsamt på huvudet... Jenny, dataexpert?!) så föll det på min lott att se till att uppkopplingen funkade. Och det verkar den ju göra, eller hur? Fast nu ska jag ge mig och krypa ner under täcket med den deckare jag hunnit halvvägs igenom och som blir alltmer spännande. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0