En liten vän på fönsterblecket

Titta vem som pickade på rutan på jobbet igår imorse:

image795

En lång stund satt han där och tittade på mig
- precis som om han ville att jag skulle släppa in honom.
_ _ _ _

Cykelsäsongen är inledd. Igår lämnade jag in cykeln på service - efter att ha stått ute hela vintern behövde den smörjas och oljas lite här och var. Så återupptäckte jag samarbets-svårigheterna mellan min kondition och Kulstadlia-backen. Aldrig i livet att jag kommer att orka cykla ända upp, hur många gånger jag än försöker! Nu hade jag i och för sig handlat en hel del på vägen så jag var rätt nerlastad, men ändå. Well, hem kommer jag om än det tar lite tid... :)
Såg på nyheterna att det skulle bli regn idag. Men vaddå, jag har ju mitt Helly Hansen-regnställ! Att det kom några snöflingor när jag startade hemifrån var väl inget problem, säkert skulle det övergå i regn nån gata längre ner. Trodde jag. Uäck! Det spösnöade stora lapphandskar hela vägen!! Om ni inte har glasögon med vindrutetorkare alternativt en rejäl skärmmössa, så avråder jag å det bestämdaste att cykla under dessa väderförutsättningar! Jag såg nästan ingenting och när jag kom fram liknade jag mest nåt slags mumie...

Det blir spännande att se hur vädret artar sig när jag ska hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0