Fint främmande...

Hoppla! Här har det varit fint folk på besök! :)
Igår gästade nämligen Göran Persson stan, för att delta och föreläsa på Håndverks- og industridagen. Han pratade bl.a. om att norsk teknologi kan hjälpa till att minska utsläppen av växthusgaser. Mer om HI-dagen i Helgeland Arbeiderblad (fast just artikeln om Göran Perssons föredrag hittar jag inte på nätet). Jo jo... han verkar engagerad i miljöfrågor och det är ju jättebra - men jag är ingen av hans största anhängare. Karln har en utstrålning och ett sätt som effektivt motverkar min vilja att lyssna på vad han har att säga.

Men nog om detta!

Nu ska jag packa ihop för dagen, handla lite mat och ge mig iväg till Mo i Rana för att hämta Nina! Bilen kan snart vägen utantill...  Och på söndag bär det av till Tärnaby för att passa bussen tillbaka mot Umeå. Krutfjellet håller också på att kännas ganska hemtamt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0