På cykeltur i vårvädret

Idag har jag varit ute och cyklat! Alltså bokstavligt. Det blev en ganska lång tur längs älven, förbi flygplatsen och ett stycke förbi Kvalfors. Ska kolla på en karta vid tillfälle, jag vet inte hur långt det är men det känns som att jag cyklat flera mil i alla fall... min rumpa är inte van vid cykelsadeln än!!

image799

image800

Fantastiskt vackert vårväder, och föredömligt lite trafik längs vägen. Det tog naturligtvis mycket längre tid för mig än för det äldre par som susade förbi mig i en uppförsbacke (!) - dels har jag ju för dålig kondition för att cykla i långa slakmotor, dels stannar jag med tämligen täta intervall för att knäppa kort... Å andra sidan var jag inte ute efter att sätta fartrekord utan av att njuta av omgivningarna. Vilket jag definitivt gjorde!

Tog som sagt en massa bilder, men jag lägger ut de andra när jag är på jobbet. Mitt tålamod räcker inte till för att göra det här hemma - det tog en halvtimme att ladda upp de två ovanstående! Nästan varenda gång jag trycker på "infoga bilder" får jag meddelande om att "sidan kan inte visas". Två gånger den senaste timmen har internet stängts ner - ena gången kom det upp en ruta: "anslutningen till Internet Explorer fungerar ej, felsökning pågår" och så stängdes programmet ner, andra gången bara poff! så försvann internet. Och så får man börja om igen. Stööön.

Cyklade faktiskt förbi jobbet på hemvägen och hade tänkt lägga in bilderna då - men när jag öppnade dörren till skolan strömmade sång och musik emot mig. Det pågick nån slags körövning i matsalen så jag retirerade ut igen. För att komma till bibblan måste man tvärs igenom matsalen... och jag hade inte lust att störa! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

I nödfall kan du skriva i t.ex. Word och sedan kopiera in den texten i bloggen så slipper du kanske lite förtret när anslutningen lägger av.

2008-04-19 @ 22:37:41
Postat av: Jenny

Jo - fast jag har inte word på min dator... Ibland har jag kopierat in texten i ett mail till mig själv som backup innan jag sparar inlägget (det är just i spara-ögonblicket datorn brukar ha den fula ovanan att tappa kontakten med nätet...) men för det mesta kommer jag på det en halv sekund för sent - när jag redan tryckt på knappen. Kontentan är nog att jag i möjligaste mån ska blogga på jobbet och inte hemma! :)

2008-04-20 @ 11:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0