Till Sverige

image826

Ovan: Hatten, fjället som gett Hattfjelldal dess namn

Strålande väder när jag begav mig av mot Sverige igår eftermiddag - och efter att ha kört över fjället är jag mer och mer tveksam till huruvida vinterdäck var nödvändigt... visserligen mycket snö kvar vid sidan om vägen - men körbanan är helt torr. Well, well - kanske kommer det lite snö innan jag ska tillbaka igen??? :)





Kom fram till Malå vid 21-tiden, fick tacos och glass (och pussar av både hundar och katter). Titta förresten vilken charmig sängkamrat jag fick i natt! Fast hon låg inte precis stilla utan vandrade runt runt (inklusive in under täcket...), buffade och knuffade och slickade och kurrade. Men vad gjorde väl det? Kisse är charmig som få!



Mormor stortrivs fortfarande på äldreboendet. Vi hann inte vara hos henne så länge eftersom vi hade en färja att passa ut till Holmön, men vi hann i alla fall sitta och småprata en stund. Mig (och syrran) kallar hon för "småstinten" och lite förvånande tycker hon allt att det är att vi båda passerat 30...
_ _ _ _ _ _

PS. Gjorde ett fynd på Statoil i Tärnaby igår igen - rea på vinterkängor, jag köpte ett par med utfällbara dubbar:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0