Vinterdäck eller ej?

Har funderat fram och tillbaka, och beslutat mig för att köra till Sverige med vinterdäck. Detta innebär sannolikt att det kommer vara strålande sommarföre hela vägen. Men hade jag bytt däck skulle jag säkert köra rätt in i en snöstorm... Har kollat med norska polisen och de säger att det är OK. Jag kommer ju inte tillbaka förrän 4/5 och då är det förbjudet med dubbdäck - men det viktigaste är att ta hänsyn till väglaget, och jag ska ju köra över fjället.

Lite snö är det allt kvar, till och med på "min" gräsmatta! :)



Förresten, har ni sett så enkelt det är att putsa fönster hemma hos mig - här behövs det minsann ingen stege. Bara att sätta sig på huk... (det hitre fönstret går till vardagsrummet, det bortre till köket).



Jag har förberett Tallinnresan med att spara ner alla foton från minneskortet och tömma det. Så nu är det plats för 581 nya bilder. Borde väl räcka ett tag?!

Ska jobba hela dagen, sen kör jag till Malå och sover över hos morbror med sambo, hälsar på mormor imorgon förmiddag, tar med mig mamma (som varit där några dagar) och kör vidare i tid för att hinna med holmöfärjan. Åker iland igen på måndag morgon, och tisdag bär det av på resa söderut.
_ _ _ _ _ _ _ _

Hörde på norska P4 i bilen på väg till jobbet imorse - där diskuterades den nya extremt lyxiga hamburgare som nu introduceras på vissa ställen i bl.a. London. Till det facila priset av 85 pund... men så innehåller den också sådana delikatesser som gåslever (tror jag det var) och mögelost. Uäääck! Samt nötkött från en sällsynt japansk ko. Tacka vet jag en helt vanlig ostburgare från Max!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0