Mera Kulstadlia

Jodå, det klarnade upp och blev en riktigt fin kväll. Jag strosade runt Kulstadlia och knäppte några kort som vanligt. Måtte jag aldrig bli så hemmablind att jag slutar tappa andan av det fantastiska landskapet!!

     

     

Nu händer det saker utanför mitt fönster här på jobbet - förberedelserna för asfaltering gjordes ju redan förra veckan, men först idag satte de igång på allvar. Och fort har det gått, de är nästan klara. På måndag görs det sista, och så ska parkeringsplatser etc. märkas ut. Gissa om det har luktat läbbigt inne på bibblan idag, med vidöppna fönster och korsdrag. Jo jo, asfaltlukt är väl inte det jag gillar bäst... men fint blir det!



En av vaktmästarna har hjälpt mig flytta lite på elevernas databord så att det inte blir för trångt mellan det och nya disken. Och så har jag gjorten liten skylthylle-rockad. Har inte bestämt mig för om det blev bra - men jag tror det! :)

     



Nä, om man skulle cykla hemåt? Jo, faktiskt - idag har jag cyklat till jobbet! Första gången efter semestern, snacka om att ligga av sig... Ska vara hurtig imorgon också - har tänkt gå upp till TV-tornet och så ta stigen ner på andra sidan. Blir en ganska lång promenad tillbaka, men vaddå. Det ska bli sol men inte så varmt - perfekt vandrarväder!  Så länge jag klara mig från skavsår ska jag inte gnälla, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0