Sommar, sol... och blåbär!

Vilken dag! Sol och riktig sommarvärme!!
Det blev några timmar på min vanliga klippa vid fjorden... :)
Läste en bok (Game over av Hæge Follegg Pedersen) och tittade på båtar och ivriga knattar med fiskespön (fast jag tror inte de fick nåt). På väg hem gjorde jag en avstickare till Forsmo i Drevja - men istället för att köra samma väg tillbaka till rv 78 hittade jag en grusväg som ledde ut till E6:an strax norr om Mosjøen. Stannade här och var för att fotografera och beundra utsikten - och mitt i alltihop hittade jag en backe full med blåbär! Vips så slängde jag resterna av matsäcken jag haft med mig för att få en tom burk att plocka i, och sen satte jag igång. Hittade ännu en liten burk i ryggsäcken och fyllde även den. Mmm! :)

 





   





    <- BLÅBÄR!!
_ _ _ _ _ _

Visste ni att vi har deltagare i "outside triathlon" i Kina?? Det finns himla många grenar i OS som jag inte hade en aning om... :)

PS. Mamma - här är riset jag pratade om. När man är värdelös på att koka ris (hur jag än bär mig åt har jag antingen för mycket eller för lite vatten) så är "boil-in-bag" en trevlig uppfinning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0