Vad hände med blåbären?

Jo, det blev bland annat blåbärsmuffins!

Jag vet, de ser likbleka ut - men det beror antingen på att jag använde sojamjölk istället för vanlig (det var det enda jag hade hemma) och/eller att det är olja istället för margarin i smeten. De är genomgräddade, tro mig för jag har smakat! :)


_ _ _ _

Puh! Har lånat ut i sisådär 1000 böcker idag - det känns både i ryggen och handlederna! Men det har gått över förväntan, inte alls så rörigt som jag befarade att det skulle bli. Ny rusch imorgon, sen har de flesta klasserna fått sina böcker. Då är det dags att sätta igång med biblio-teksintroduktionerna för alla förstaårselever! Gissa om jag kommer pusta ut när även det är avverkat? Fast då är det dags att sätta igång med läsprojekten... :)
_ _ _ _

Nä, det är inte Sveriges OS. Tror aldrig jag hängt med så lite som i år, men att medaljhopp efter medaljhopp inte klarar att leva upp till förväntningarna, det har jag fått med mig. Frågan är om det är insatserna eller förväntningarna det är fel på? Jag hävdar fortfarande att svenska medier har en tendens att skrika "fiasko!" alldeles för ofta, och ofta föranlett av att de själva skrivit upp medaljchanserna till det absurda.
Faktiskt har jag mest sett på de norska OS-sammandragen. Och de är riktigt mysiga, mer lättsamma än de svenska. Och de fokuserar inte nödvändigtvis bara på det egna landets prestationer. Fast igår, då handlade det mest om den sensationella norska bronsmedaljen i hästhoppning - Norge som inte ens kvalat in till OS i denna gren sen 1930-talet! Och totalt otippat och oväntat hoppade de sig in på prispallen. Det var kul att se alla glada miner och tummar i vädret!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm. Fast nu ikväll skrattar de norska kommentatorerna åt hur svenskorna kunde tro att de skulle vinna kvartsfinalen i handboll. "Vi var bättre på allt", konstateras med illa dold förtjusning. Allt ackompanjerat av Tomas Ledins "Hon är flickan som gör allt för att göra mig lycklig" (antar att det är de norska handbollspelarna som avses...). Ja ja. Jag hejar på båda lagen, det är en lyx man kan unna sig när man bor i ett land och kommer från ett annat!



Hah! Nu intervjuade de den norska målvaktstränaren. Han är svensk! Inte undra på att det går bra för norskorna! :)

2008-08-19 @ 19:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0