Väderomslag

Jag gjorde en utflykt igår efter jobbet i alla fall. Tur det! Sista finvädersdagen - idag är
himmelens skyar öppna. Nu verkar det i och för sig som att det ska lätta frampå dagen och
bli sol igen (enligt yr.no) - men inte lika varmt (och enligt vaktmästaren som går på semester
imorgon ska det bli dåligt väder hela nästa vecka - han har bunkrat med CD-böcker och film...).

Rationaliserade bort att åka hem och äta middag innan jag lade iväg - köpte en banan och en yoghurt på en av affärerna längs vägen. Naturligtvis hade jag glömt båda deckarna hemma, så jag lånade med mig ytterligare en bok från jobbet (Kva tåler så lite at det knuser om du seier namnet på det? av Bjørn Sortland). Riktigt skönt i solen, med vågskvalp och måsskrin i bak-grunden. När jag läst ut boken (som var jättebra) gick jag ett stycke rakt upp ovanför vägen. Snabbt blev utsikten väldigt fin! Fast då var jag både hungrig, törstig och kissnödig så jag gick ner igen och körde hem...





(Oj, så liten bilen blev!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0