Dått dått dått



(hämtat från Hemmets Veckotidning nr 48/08)

He he... det tog en stund innan jag fattade vad den vresige herrn på bilden försöker säga. Den som knäckte det snabbast var - pappa! Som är den ende i familjen utan datavana. Men det är såklart just därför - för honom är det ju precis så där det låter. Där vi som är flitiga datoranvändare dagligen svänger oss med begrepp som www, dotcom och .se och utan tvekan använder engelskans dot istället för punkt - där låter det "dått dått dått" i pappas öron! :)
_ _ _ _ _

De är då för söta, eleverna. Nu har en av dem erbjudit sig att bli gudfar till mina barn (kompisen hakade snabbt på så det får väl bli två gudfäder då). När jag sa att jag ju inte ens fixat en pappa till de eventuella barnen än, då bara ryckte de på axlarna: "Det ordnar sig!" OK, får hoppas att de har rätt... Och så sa jag att barnafadern i så fall kanske borde få ha ett ord med i laget. Nähäpp, det tyckte de inte alls var nödvändigt! :)
_ _ _ _ _

So far so good. Har den sjätte plåten (av tio) med biskvier i ugnen - får se hur många kakor jag orkar fylla och doppa i choklad (ögonen går redan i kors) men planen är att få allihopa färdiga ikväll. Det vill säga 200 st. Då är det bara 100 kvar att baka imorgon... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0