Holmön

Tillbaka på fastlandet igen! I grevens tid... det är kulingvarning för imorgon, stormvarning för farvattnen norrut. Vi hade däremot två jättefina dagar på Holmön med sol och nån enstaka minusgrad - och bara svag vind. Vi har gått och gått och gått... bland annat till Gäddbäckssundet för att vittja nät och lakakrokar och till masten i Byviken för att placera ut en cache... Fast vi fick nog närmast en överdos av frisk luft - syrran och jag kände oss som klubbade sälar i TV-soffan igår kväll! :)



Skogsavverkningen har tagit vinterpaus...

 

Vackert på Gäddbäckssundet...





Syrran knäppte en massa kort på oss (hon fotograferar oftast människor, jag riktar in mig på omgivningarna). "Men Jenny, det här blev bra - du ser nästan normal ut!!"  Hmpf... :)



     

Fossil? Nej, isformationer i ett fruset dike!

 

 ...och ett fruset verandaräcke

 

  Byviken

Radiomasten (eller om det nu är telefon eller 3G eller nåt annat...) - öns högsta punkt! Om man nu får räkna byggnader. Annars är det Strandberget som ligger intill. Som når sisådär 24 m.ö.h. Inte Himalaya, direkt. Och rätt ynkligt i jämförelsen med Øyfjellet...

   

Skulle inte tro att någon kommer på att bada mitt i vintern... :)



Just ja, måste ju visa vår skoter!! Som inte är nåt vrålåk direkt, men som duger när pappa ska köra hem ved. Däremellan står den i ladugården och samlar damm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0