Rörigt

Jodå. Det fanns rätt sorts lampor på lampaffären! Snubblade in två minuter i fyra med andan i halsen... :)

Däremot blev det ingen julklappsjakt. Tog "piggskorna" imorse (de med inbyggda dubbar) - suveräna på halt underlag, men så fort jag kommer in i en butik får jag blickar från butiksbiträdena som signalerar "varför måste du komma hit och skrapa upp just vårt golv??" Hm. Så jag gick hem.
_ _ _ _ _

   Min favoritljuslykta!
 _ _ _ _ _

Vi hade personalmöte i eftermiddags - en av punkterna var ordningen i matsalen. Som det inte är mycket bevänt med. Eleverna har en tendens att bara gå ifrån tomma juicepaket, tallrikar och matförpackningar, det ligger skräp på golvet och stolarna står i en enda röra. Hur komma till rätta med problemet? Vi vet inte riktigt, men det kom upp några förslag som förhoppningsvis kan stävja villervallan.

Ett annat problem är att det även i personalrummet finns förbättringspotential. Det är inte alla kaffekoppar som hittar till diskmaskinen och inte allt matpapper som hamnar i papperskorgen... Vilket påminner mig om Park, där jag och kollegan Berit vid flera tillfällen städade ur kylskåpet i personalrummet innan vi gick på semester. Ett år hittade vi en klump som vi ägnade rätt mycket tid åt att artbestämma, och som nog legat där ett tag. Vi kunde inte komma fram till om det varit en apelsin eller en tomat!

Sen skaffade vi ett eget kylskåp... :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Mitt arbetslag städade och julpyntade vårt personalrum i söndags. Mamma kom och städade kylskåp och spis. Mammor är bra på sånt! Om ni kom på några bra sätt att minska nedskräpningen så maila gärna! Känner igen problemet!

2008-12-04 @ 19:54:24
Postat av: Jenny

He he... jo, mammor är bra på mycket! :)



2008-12-04 @ 21:35:03
Postat av: Mamma

Döttrar också är bra att ha,rena lyckopiller{och så kan man ju få en biskvi ibland om man har tur] KRAM FRÅN GAMLA MORSAN

2008-12-05 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0