Bokrea

Nä, det har inte blivit nån semla för min del denna fettisdag. Ärligt talat hade jag helt missat att det var idag - dessutom bör jag nog äta upp de lussekatter jag har kvar i frysen sen jul innan jag sätter igång nåt nytt bullbak! :) Cafeterian på skolan sålde i och för sig semlor dagen till ära, men sen en kollega upplyst mig om att de norska bullarna ibland är fyllda med sylt så tappade jag intresset. Mandelmassa hoprörd med inkråmet från bullarna samt lite mjölk - det är den enda fyllning jag vill ha! (+ grädden, förstås) Det är dock inte så väldigt länge sen jag började äta fyllda semlor - i många år vägrade jag äta annat än den släta vetebullen...



Igår damp bokreakatalogen ner i brevlådan! Fast här i landet heter det inte bokrea utan "mammutsalg" - varför vete gudarna, mammutarna är såvitt jag vet utdöda och den associationen är inte den jag vill ha till böcker... hm. Nåja - jag har hittat en hel del intressant och skickat in en förhandsbeställning för jobbets räkning. För egen del tycker jag det är roligare att gå på rean och fynda "på plats". Har precis insett att jag missar den svenska rean - undrar om reakatalogen läggs ut på nätet? Annars får jag försöka dubba nån i familjen att skicka den över gränsen - och sen gå och handla det jag eventuellt hittar. Som om jag inte har tillräckligt många böcker redan... flera bokhyllor här och kartongvis under sängen på Holmön (fick inte med mig allt i flytten). Men är man bibliotekarie så blir man lätt miljöskadad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0